مرد جوان بعد از طلاق همسرش و ازدواج مجدد، با زوج معتادی آشنا شد و با همدستی آنها زورگیری از زنان مسافر را آغاز کرد

اما زنجیره سرقت‌های این باند 4 نفره خیلی زود پاره شد و همه آنها دستگیر شدند. تحقیقات پلیسی و قضایی برای دستگیری اعضای باند از اسفندماه 86 با شکایت زن جوانی که مدعی بود سرنشینان یک خودروی کرم رنگ از وی زورگیری کرده اند، آغاز شد.

این زن در توضیح ماجرا به قاضی سلیمانی، دادیار شعبه دوم دادسرای جنایی تهران گفت: روز گذشته از ترمینال خاوران به مقصد فلکه اول تهرانپارس سوار یک خودروی پیکان کرم رنگ شدم، چون در صندلی عقب خودرو یک زن و مرد بودند و در صندلی جلو نیز یک زن جوان نشسته بود،

به چیزی شک نکردم، اما پس از طی مسیری، راننده خودرو به بهانه اینکه بزرگراه شلوغ است مسیر خود را به داخل کوچه پسکوچه‌ها تغییر داد و وقتی به جای خلوتی رسیدیم ناگهان زن جوانی که در کنار من نشسته بود، با همدستی مرد جوانی که در صندلی عقب نشسته بود،

با تهدید چاقو مرا مجبور کردند پول و گوشی تلفن همراهم را به آنها بدهم و پس از آن در خیابانی خلوت مرا از خودرو پیاده کرده و به سرعت از محل دور شدند.

درحالی‌که تحقیقات برای یافتن پیکان کرم رنگ آغاز شده بود چندین مالباخته دیگر نیز برای شکایت به دادسرا مراجعه کردند و به این ترتیب کارآگاهان با جمع‌بندی اطلاعات به‌دست آمده از مالباختگان، فروردین ماه 1387 موفق به شناسایی پیکان کرم رنگ که متعلق به مردی به نام افشین بود شدند.

اما وقتی ماموران به آدرس این مرد رفتند متوجه شدند که وی بعد از متارکه با همسرش به شهرهای شمالی کشور رفته است و این در حالی بود که خانواده وی نیز به‌علت اعتیاد شدید فرزندشان به مخدر شیشه، ارتباطشان را با او قطع کرده بودند و بنابراین تحقیقات برای به دام انداختن این مرد بی‌نتیجه ماند.

با گذشت نزدیک به 2 سال از ماجرای سرقت‌ها، مدتی قبل اطلاعاتی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت که نشان می‌داد متهم به منطقه دولت‌آباد شهرری بازگشته است و به این ترتیب هفته گذشته، این مرد در حالی که قصد داشت با یک موتور سیکلت از تعقیب ماموران بگریزد، توسط کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی دستگیر و به آگاهی منتقل شد.

ازدواجی برای تشکیل باند

با انتقال افشین به اداره پنجم و آغاز تحقیقات، وی با اعتراف به زورگیری، همدستان خود را لو داد و در بازجویی‌ها به کارآگاهان گفت: پس از آنکه از همسر اولم جدا شدم، با زن جوانی به نام رکسانا آشنا شدم و با او ازدواج کردم، همسر جدیدم به مواد‌مخدر اعتیاد داشت و از طریق او با زوج جوان دیگری به نام ملیحه و کریم رفیق شدم که آنها هم به مخدر شیشه اعتیاد داشتند، بعد از این آشنایی برای آنکه مخارج سنگین تهیه شیشه را فراهم کنیم مجبور شدیم که از مسافران زورگیری کنیم.

برای این کار با همدستی یکدیگر، طعمه‌هایمان را به بهانه مسافرکشی سوار می‌کردیم و در مسیر از آنها با تهدید چاقو زورگیری می‌کردیم. با اطلاعاتی که افشین در اختیار ماموران قرار داد دستگیری سایر اعضای باند نیز در دستور کار پلیس قرار گرفت و به این ترتیب در آخرین روزهای هفته گذشته رکسانا، ملیحه و کریم نیز در دام ماموران افتادند.

شاکیان بیایند

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر شناسایی مالباختگانی که توسط متهمان مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته‌اند در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است

بنابراین از کلیه شهروندانی که توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی پیکان کرم رنگ، به‌ویژه در منطقه شهری ری و تهرانپارس تهران، مورد زورگیری قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و طرح شکایت خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی یا شعبه دوم دادیاری دادسرای جنایی تهران، خیابان دوازده فروردین مراجعه کنند.

کد خبر 99761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز